Ekonomi

Amerikalı Şef Türkiye’yi övdü: Türk gıda ürünleriyle tüm dünya mutfaklarından yemekler yapılabilir

Türk gıda ürünlerinin ABD’de daha çok tercih edilmesini amaçlayan, Ege İhracatçı Birlikleri çatısı altında 6 gıda ihracatçısı birliğinin katılımıyla Ticaret Bakanlığı tarafından desteklenen “Türk Lezzetleri-TURQUALITY Projesi” 2. Faz, yıllık 160 milyar dolarlık gıda ithalatıyla dünyanın en büyük gıda ithalatçısı konumundadır. Birinci yılın sonu yaklaşıyor.

Turkish Tastes markasını destekleyen Amerikalı şeflerin Türkiye ziyaretleri devam ediyor. Şef Reimund Pitz, İzmir’deki üretim alanlarını, işletmeleri ve restoranları ziyaret etti.

EİB Beslenme Birliği Liderleri ve Ege İhracatçı Birlikleri adına projenin uygunluğundan sorumlu Türkiye Lezzet Elçisi Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Kazım Gürel ve Şef Reimund Pitz, bir basın toplantısı düzenleyerek paylaşımlarda bulundu. Projeyle ilgili son gelişmeler kamuoyuyla paylaşılıyor.

Ayrıca Şef Reimund Pitz, Kazım Gürel’e Chain des Rotisseur Onur Topluluğu Türkiye Büyükelçisi ödülünü takdim etti. ABD’li şef, Türk gıda firmalarının yetkilileriyle de ikili görüşmelerde bulundu.

Türk Lezzetleri Turquality Projesi basın toplantısı Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Şube Meclis Başkanı Sinan Kızıltan, EİB Organik Ürünler ve Sürdürülebilirlik Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Lideri Mehmet Ali Işık, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Lideri Bedri Girit , Ege Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Lideri Muhammet Öztürk, Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Fuat Gürle, Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkan Vekili Nurettin Tarakçıoğlu, Türk Lezzetleri Uyum Sorumlusu Projenin Ege İhracatçı Birlikleri adına Büyükelçisi Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yürütme Kurulu Üyesi Kazım Gürel, Türk Lezzetleri Turquality Proje Koordinatörü Ayhan Karabulut ve firma temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirildi.

 

Türkiye’de öğrendiklerimi ABD’de seminer vereceğim.

Şef Reimund Pitz, “Türk Lezzetleri Turquality Projesi kısa sürede çok başarılı oldu. ABD’de en çok uğraştığımız şey akşam yemeğinde vegan ve vejetaryen seçeneklerin olmayışı. Türkiye’de o kadar çok çeşitlilik var ki, bireysel çeşitlilik de var. Bir vejeteryanın Türkiye’de hiçbir sıkıntısı olmayacaktır. Türkiye’de beslenme son derece iyi ve istikrarlı, bitkisel proteinleriniz var. Türkiye’de çok şey öğrendim ve burada gördüklerim inanılmazdı. Başka ülkelerdeki mastercheflerle tanıştım ama burada gördüklerimden yararlanıp Türkiye’de öğrendiklerimi ABD’de seminer vereceğim. Baharatlarınız ve zeytinyağınız muhteşem. Şefler hem klasik çalışır hem de teknolojiyi kullanır. Zeytinyağınız harika. Farklı bölgesel kıyılar var ve o kıyılara özgü yemekler var. ABD’de farklı yarışlar düzenliyoruz ve ulusal şampiyonlar seçiliyor. Liselere yönelik bir yarışma programı da bulunmaktadır. Amerika Birleşik Devletleri’nde milyonlarca lise öğrencisi var. Sizin gibi organizasyonlar bu işin içinde olabilir. Amacımız Türk eserlerini dünyaya tanıtmak değil, yeniden sunmaktır. “Projenin uyumlaştırılmasından sorumlu Türkiye Lezzet Elçisi Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Kazım Gürel’i ve Türk Lezzetleri Turquality Proje Koordinatörü Ayhan Karabulut’u Ege İhracatçı Birlikleri adına tebrik ediyorum. , onların başarısı için.” söz konusu.

 

Dört yıllık bir tanıtım stratejisi oluşturduk

Ege İhracatçı Birlikleri adına projenin mevzuata uygunluğundan sorumlu Türkiye Lezzet Elçisi Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yürütme Kurulu Üyesi Kazım Gürel, “EİB olarak TURQUALITY projemiz kapsamında gerçekleştirdiğimiz 2018 yılında dünyanın en değerli tüketici pazarı olan ABD’de gıda ürünlerimizin tanıtımını yapmak amacıyla yürüttüğümüz markalaşma çalışmaları, uzun vadeli, detaylı ve kapsamlı bir temel üzerine inşa edildiği takdirde başarılı sonuçlar verebilir. Bu doğrultuda çalışmalarımızın ilk adımını 2019 yılından başlayarak bir yıl süren detaylı bir pazar araştırması ile attık. Nisan 2019’da bu pazar araştırmasının sonuçlarını hem siz hem de üye firmalarımızla paylaştık. Pazar araştırması çalışması kapsamında ABD pazarındaki durumumuz; ABD’deki yeni trendler, önümüzdeki döneme ilişkin beklentiler, rekabet koşulları, ülke içindeki spesifik hedef kitleler gibi kriterler doğrultusunda ihracat ürünlerimize ilişkin bilgiler elde ettik. ve potansiyeli en yüksek ürün gruplarını araştırıp bu bilgileri analiz ettik. “Analiz doğrultusunda iki temel unsurdan oluşan dört yıllık bir tanıtım stratejisi oluşturduk.” söz konusu.

 

Las Vegas Üniversitesi müfredatında Türk Mutfağı ve Türk ürünleri

Kazım Gürel, “Projemizin temel amacı ABD’de kalıcı bir yaşam mekanizması olarak “Türk Lezzetleri” Topluluğunu yaratmak olarak belirlendi. Bu doğrultuda alanında önde gelen profesyonelleri Türk eserleri hakkında bilgilendirerek farkındalık yaratırken, kurumsal işbirlikleri ile de uzun vadeli ortaklıklar kurduk. Öncelikle dünyanın bir numaralı Turizm ve Otelcilik okulu Las Vegas Üniversitesi’nin müfredatına Türk Mutfağı ve Türk eserlerinin dahil edilmesi konusunda işbirliğine başladık. Daha sonra Nevada Restoranlar Birliği ile ortaklık kurduk. Son olarak ulusal görünürlüğümüzü arttırmak amacıyla Amerika’da Executive Chef unvanını veren American Culinary Federasyonu ve Chain des Rotisseurs ile ortaklık anlaşması imzaladık. “Pandemi sonrasında artan çeşitli faaliyet ve işbirliklerimiz sayesinde, asıl amacı olan Türk Lezzetleri Topluluğu’nun temelleri atmakla kalmadık, önemli bir mesafe de kat ettik.” dedi.

 

Güçlü bir markalaşma sürecine girmek için çalışıyoruz

Gürel, “Artık ABD’ye ihracatımızı hem ihraç edilen ürün çeşitliliği hem de değeri açısından artırmaya yönelik adımları yavaş yavaş atmaya başladık. Bu kapsamda 12 üye şirketimizi adeta buz kırıcı olarak konumlandırarak projemize entegre ettik. Maalesef piyasada karşılaştığımız en önemli sorun farkındalıkla ilgili. Pek çok firmamız ABD’ye hemen hemen tüm alt dallarda ihracat yapıyor ancak hem aracıların hem de nihai tüketicilerin tükettiği ürünlerin Türkiye’den gelip gelmediği ne yazık ki bilinmiyor. Önce bu farkındalık sorununu çözüp ardından güçlü bir markalaşma sürecine girmek için çalışıyoruz. Seçilmiş firmalarımıza bu yönde büyük bir misyon düşmektedir. Firmalarımızın katılımıyla gerçekleştirdiğimiz tanıtım faaliyetlerinin etkisinin sonuçlara ulaşmada değerli katkılar sağlayacağına inanıyoruz” dedi. söz konusu.

 

ABD’li öğrenciler kariyerlerinin başında Türkçe eserleri öğrenmekle kalmayacak, aynı zamanda tanımlarında da kullanmaya başlayacaklar.

Son dönemde başlattıkları iki değerli faaliyet hakkında bilgi veren Kazım Gürel, “Birincisi büyük önem verdiğimiz eğitim faaliyetleriyle ilgili. UNLV ile işbirliği yaparak üniversite düzeyinde eğitim faaliyetlerine 2 yıl önce başladık; Ancak biz bununla yetinmiyoruz. Partnerlerimizden Nevada Restoran Derneği’nin, alanın geleceğine katkı sağlamak amacıyla liselerle başlattığı prostart programıyla iş birliği yaparak aşçılık eğitimi veren 14 lisenin müfredatına dahil olduk. Böylece programa katılan öğrenciler, dünyanın en sağlıklı beslenme tarzı olan Akdeniz Yolu beslenmesinin doğduğu toprakların eserlerini öğrenmekle kalmayacak, aynı zamanda kariyerlerinin başında tanımlarında kullanmaya başlayacaklardır. Bizim için geleceğin profesyonellerine kendimizi tanıtma fırsatı yakalayarak sadece kısa vadede değil, uzun vadede de değerli bir kazanç elde edeceğiz. Burada başarılı bir çalışma yürüttükten sonra hedefimiz tüm çalışmalarımızda olduğu gibi ABD geneline yayılmak. “Umarım tüm taraflar için hayırlı olur” söz konusu.

 

Amerika’nın HoReCa bölümünde Türk Lezzetleri Köşeleri oluşturuyoruz

Kazım Gürel, “İkinci konu aslında başlı başına farklı bir proje olabilecek bir çalışma. Bu çalışmamızda ticarileşme hedeflerimizi yakından ilgilendiren güzel haberlerimiz olacak. Pazardaki ürün çeşitliliğimizi ve toplam ihracatımızı artırmak için son tüketiciler nezdinde farkındalığı artırmamız büyük önem taşıyor. Öyle bir aktivite geliştirdik ki, son tüketicide farkındalığı artırırken ürünlerimize olan talebi de artıracağız. Amerika’da HoReCa bölümünde Türk Lezzetleri Köşeleri oluşturuyoruz. Program kapsamında işbirliği geliştirdiğimiz seçkin restoran, cafe, country club, catering firmaları gibi son tüketiciye doğrudan hizmet veren partnerlerimiz aracılığıyla, tüm dünya mutfaklarından Türk Lezzetleri ile menüler oluşturacaklar. Menülerindeki ürünleri misafirlerine sunuyor. Böylece son tüketicilere, ürünlerimizle sadece Türk Mutfağının değil, tüm dünya mutfaklarının tanımlarının hazırlanabileceğini deneyimleme fırsatı sunacağız” dedi. söz konusu.

 

Türk Lezzetleri ailesini genişletiyoruz

Gürel, “Ayrıca söz konusu yerlere ürün tedarik eden distribütörlerin daha fazla Türk Lezzetleri ürünü talep edebilmeleri sağlanacak. Bu doğrultuda pilot çalışmamıza geçen hafta Las Vegas’ta Türk Lezzet Topluluğu’nun ilk katılımcılarından olan bir şefin restoranında başladık. Çalışmayı tüm yönleriyle tamamladıktan sonra ortaklarımızın desteğiyle ABD geneline yaygınlaştıracağız. Bu çalışmayı başlı başına farklı bir proje olarak görüyoruz. Başta da belirttiğim gibi bahsettiğim hedefler doğrultusunda 2018 yılından bu yana Amerika’da çalışıyoruz ve Turkish Tastes ailesini genişletiyoruz. Artık Cemaatimizin taraflarına anlattıklarımızın kaynağını gösterme zamanıdır. Bu nedenle topluluğumuzun modülü olan ve büyük katkılarda bulunan 3 büyük ismi, ürünlerimizin üretim alanlarını, işletmelerimizi ve misafirlerini bu ürünlerle ağırlayan şef restoranlarımızı, kaynağında tanıtmak üzere Türkiye’ye davet ettik. iş.” söz konusu.

 

ABD gıda sektörünün en büyük firmalarının şefleri Türkiye’de

Kazım Gürel, “Öncelikle Amerika Mutfak Federasyonu’na 2 dönem başkanlık yapan ve ABD gıda sektörünün 2. büyük şirketi US Foods’ta Kurumsal şef olarak görev yapan Thomas Macrina, eylül ayında ülkemizi ziyaret etti. Önümüzdeki hafta Amerika Aşçılık Federasyonu İcra Kurulu üyesi ve Shamrock Foods Kurumsal şefi Greg Matchett’i ağırlayacağız. Bu hafta mesleği başarılarla ve özetlenemeyecek kadar uzun unvanlarla dolu Şef Reimund Pitz’i ağırlamaktan onur duyuyoruz. Şef, Amerika Mutfak Federasyonu’na 2 dönem başkanlık yapmıştır ve yeni üyesi olduğum Chain des Rotisseurs ABD Lideridir. Bugüne kadar verdiği destek ve ziyaretiyle beni onurlandırdığı için kendisine bir kez daha teşekkür ediyorum” dedi.

 

Çin, Japonya ve Güney Kore’ye gıda ihracatımızın kısa vadede 1 milyar doları aşmasını bekliyoruz.

EİB Organik Ürünler ve Sürdürülebilirlik Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Lideri Mehmet Ali Işık, “Türkiye dünyanın gıda deposu konumunda. Türkiye olarak kuru meyve, zeytin, zeytinyağı, su ürünleri, yaş meyve ve sebze, meyve ve sebze ürünleri, tahıllar, baklagiller, yağlı tohumlar ve odun dışı orman ürünleri alanlarında güçlü bir oyuncuyuz. Gıda şubelerimizin ihracatını artırmak için üstlendiğimiz önemli projelerden biri de Ticaret Bakanlığımızın desteklediği pazar odaklı TURQUALITY Projeleridir. Ege İhracatçı Birlikleri olarak geçtiğimiz dönemde ilk TURQUALITY Projemizi 5 gıda derneğimizin bir araya gelmesiyle Japonya, Güney Kore ve Çin’e yönelik gerçekleştirdik. TURQUALITY Projemize başladığımızda Japonya’ya 148 milyon dolar olan gıda ihracatımız, 6 yıl sonunda 291 milyon dolara ulaştı. Japonya’ya gıda ihracatımız bu dönemde yüzde 97 arttı. Çin’e gıda ihracatımız 112 milyon dolardan 302 milyon dolara çıktı. Çin pazarında yüzde 170 ilerleme kaydettik. TURQUALITY Projemiz öncesinde; Güney Kore’ye gıda ihracatımız 34 milyon dolar iken bugün 126 milyon dolara ulaştık. Güney Kore’ye ihracatımız yüzde 270 arttı. Bu üç ülkeye gıda ihracatımız 294 milyon dolardan 720 milyon dolara ulaştı. TURQUALITY Projemiz öncesinde Çin, Japonya ve Güney Kore’nin toplam gıda ihracatımızdaki payı yüzde 1,5 iken projemiz sonrasında bu oran yüzde 2,2’ye yükseldi. “Tanıtım faaliyetlerimiz sayesinde bu ülkelere gıda ihracatımızın kısa vadede 1 milyar doları aşmasını bekliyoruz.” söz konusu.

 

Türk ihracatı için tarihi bir gün

Mehmet Ali Işık, “Bugün burada tarihi bir gün yaşıyoruz. 6. yılına giren TURQUALITY Projemizde birçok faaliyet gerçekleştirdik. Türkiye’nin ABD’ye gıda ihracatının dört yılda 924 milyon dolardan 1 milyar 815 milyon dolara yükselmesinde itici rol oynayan TURQUALITY Projemiz, sektörün en başarılı ve hedef odaklı projelerinden biri diyebilirim. Ege İhracatçı Birliklerinin 84 yıllık geçmişi. Projemizin başarısı uluslararası alanda da tescillendi ve American Culinary Federasyonu (ACF) tarafından ‘Yılın Endüstri Ortağı’ ödülüne layık görüldü. TURQUALITY projemizle Türk mutfağının Amerika’da üniversite dersi olarak okutulmasını sağladık. Türk mutfağına aşina Amerikalı şefleri getiriyoruz. Bu projedeki bir diğer amacımız ve söylemimiz ise “Ne pişiriyorsanız, Türk lezzetleriyle yapın” dedi.

Mehmet Ali Işık, “Kuru meyve branşı, neredeyse tamamen yerli girdilere dayalı, ana ihracat kollarımızdan biri olup, 2022 yılı itibarıyla 498 bin ton ihracat karşılığında 1,6 milyar dolar gelir elde edilmiştir. ABD’ye ihracatımız 2012 yılında 71 milyon dolar iken 2022 yılında 126 milyon dolara ulaştı. Sektörümüzün ana ürünleri Kuru Üzüm, Kuru İncir ve Kuru Kayısı olup, ülkemiz bunların üretim ve ihracatında dünya lideridir. ürünler. Kuru İncir ve Kuru Kayısı ihracatımızda ABD ilk sırada yer alıyor. Türkiye’nin ABD’ye kuru incir ihracatı 10 yıl önce 11 milyon dolar civarındayken; Türkiye’den ABD’ye 2022 yılında 12.675 ton kuru incir ihraç edildi ve karşılığında 30 milyon 758 bin dolar gelir elde edildi. Bunun 11.607 tonu EİB tarafından gerçekleştirilerek yaklaşık 32 milyon dolar gelir elde edildi. Türkiye’nin ABD’ye toplam kuru kayısı ihracatı 12 bin 351 ton büyüklük ve 70 milyon 781 bin dolar değerinde olurken, EİB ihracatı ise 4 bin 287 ton büyüklük ve yaklaşık 24 milyon dolar değerde gerçekleşti.” Haber verdi.

 

Birliğimizden ABD’ye yapılan ihracatın yüzde 29’unu tahıl ürünleri oluşturuyor.

Ege Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Lideri Muhammet Öztürk, “Türkiye genelinde hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri alanında ABD’ye 2022 yılında yüzde 28 artışla 708 milyon dolarlık ihracat yapıldı. önceki yıla kıyasla. ABD’ye ihracatta en değerli emtia kümeleri şekerleme, değirmencilik ve bitkisel yağlar olup, bu üç kümelenme toplam ihracatın %52’sine tekabül etmektedir. Ancak ABD pazarında yağlı tohumlar ve besin preparatları ihracatında dikkat çekici bir artış var. Ege Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği olarak 2022 yılında ABD pazarına bir önceki yıla göre yüzde 10 artışla 23 milyon dolarlık ihracat yapıldı. Birliğimizin ABD’ye ihracatının yüzde 29’u tahıl ürünlerinden oluşuyor. Bu ürün grubunda en çok ihraç edilen ürünler ise gofret ve yaprak sarmadır. “ABD ihracatında besin preparatları, baharatlar ve bitkisel yağlar diğer en değerli ihraç ürün gruplarıdır.” söz konusu.

 

Türkiye’nin ABD’ye gıda ihracatı 2018 yılında 924 milyon dolar iken 2022 yılı sonunda 1 milyar 815 milyon dolara yükseldi.

Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, “Türkiye’nin ABD’ye gıda ihracatı 2018 yılında 924 milyon dolar iken 2022 yılı sonunda 1 milyar 815 milyon dolara yükseldi. ve hayvansal ürünler branşında ise ABD’ye ihracatımızı 2022 yılında yüzde 48 artışla 71 milyon dolardan 105 milyon dolara çıkardık. Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği olarak 63 milyon dolarlık bu ihracatın büyük bir kısmını biz gerçekleştirdik ve Türkiye’nin ABD’ye yaptığı su ürünleri ve hayvansal ürünler ihracatının yüzde 60’ını tek başımıza gerçekleştirdik. Su ürünleri ve hayvansal ürünler departmanı olarak orta vadede ABD’ye ihracatımızı 250 milyon dolara çıkarmak istiyoruz. “İhraç ettiğimiz ürünlerde balık 56 milyon dolarla listenin ortasında yer alırken, doğal bal ihracatımız 18,2 milyon dolar, süt ürünleri ihracatımız 11 milyon dolar, yumurta ihracatımız ise 5 milyon dolardır.” söz konusu.

 

ABD, odun dışı orman ürünlerinde hem Ege Bölgesi’nde hem de Türkiye’de 1’inci sırada yer alıyor

Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Vekili Nurettin Tarakçıoğlu, “Odun dışı orman ürünlerine bakıldığında kekik, defne yaprağı gibi ürünlerimizin ihracatında ABD ilk sırada yer alıyor. ve adaçayı hem Ege’de hem de Türkiye’de dünyaya hakim olup en değerli pazarımızı oluşturmaktadır. Bu eserler uzun zamandan beri topraklarımızda yetişen ve ülkemizin sembolü haline gelmiş miras eserlerimiz arasındadır. ABD’de 2023 değerlerine baktığımızda Türkiye’nin yüzde 25 ile ilk sırada yer aldığını görüyoruz. Ege Bölgesi’nin en çok ihraç ettiği ürünler olan kekik ve defne özelinde baktığımızda bu ürün kümelerinde ABD’ye geçen yıl 14,3 milyon dolarlık ihracat yapıldığını, bunun 12,5 milyon dolarının ise, yüzde 88’i Ege Bölgesi’nden geldi.” söz konusu.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

inegol-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu